De ‘bumpy start-up road’, Beeple over het éénjarig bestaan van de start-up

De ‘bumpy start-up road’, Beeple over het éénjarig bestaan van de start-up

Eind november bestaat start-up Beeple één jaar. Beeple is een online planningstool om tijdelijk – of vast – personeel gemakkelijk te beheren. Van vacaturebeheer over rekrutering naar planning tot de eigenlijke uitbetaling van het personeel. Hoog tijd dus om founders Karel Rabaut en Nathan Samson aan het woord te laten. Ze blikken terug op een bewogen jaar, met ups en downs.

 

Succesvol eerste jaar

“Een eerste highlight van het afgelopen jaar is uiteraard de start van de sales. De eerste klanten werden aangetrokken en zij gebruiken Beeple nog steeds voor het managen van hun personeel.” aldus Karel.

Beeple richtte ook een ‘Board of Customers’ op, waarin verschillende klanten verzameld worden om feedback te geven en verbeterpunten aan te brengen. Nathan: “Dankzij die ‘Board of Customers’ weten wij heel goed waar klanten nood aan hebben, of wat ze nog missen in onze tool. Al die punten worden verzameld en geleidelijk aan geïmplementeerd.”

“Een grote mijlpaal tijdens het eerste jaar was het moment waarop we grote corporates in de uitzendsector binnenhaalde als klant. Voor ons was dit hét bewijs dat er een grote afzetmarkt bestaat voor het product dat we ontwikkelen!”, antwoorden Nathan en Karel wanneer we vragen naar de grootste mijlpaal van het afgelopen jaar.

Ook de opstart van resellercontracten bleek een goeie zet voor de start-up. Door tevreden klanten in te schakelen als doorverkoper van het product, zagen ze hun klantenbestand groeien. Maar liefst 40 nieuwe klanten vonden op deze manier de weg naar Beeple!

Een mooie festivalzomer

Beeple blijkt de ideale tool voor grote festivals om het tijdelijk personeel te managen. In de zomer van 2016 maakten verschillende organisaties gebruik van Beeple. “Onder andere Reggae Geel en The Tall Ships Races gebruikten onze tool voor het beheren van het personeel. Het ziet ernaar uit dat ook de zomer van 2017 een succesvolle festivalzomer zal worden!”, aldus Karel.

Concurrentiestrijd

Het succes van Beeple blijkt ook uit het ontstaan van gelijkaardige tools. “Dat bewijst alleen maar we een fantastisch product ontwikkelden waar anderen graag een graantje van meepikken.” Angst om klanten te verliezen hebben ze echter niet. “Beeple heeft op een jaar tijd zijn plek op de markt weten te veroveren en we zijn nu zelfs de meest volledige tool van allemaal. We zijn absoluut klaar om ons tweede jaar nog beter te presteren”, aldus Karel en Nathan, founders van Beeple.

 

Comments

comments