Eén van de regels tijdens de blokperiode: zorg dat je voldoende ontspanning hebt. De meesten grijpen tijdens hun blokpauze nog al te vaak naar hun smartphone of Playstation-bakje en dat terwijl er nog zoveel andere actieve manieren zijn om je hoofd heel eventjes leeg te maken. Wij lijsten er 5 voor je op.

Wandel eens met een asielhondje
Bij het dierenasiel in Gent kan je iedere weekdag terecht voor een wandeling met een asielhondje. Het enige wat je hiervoor nodig hebt, is een lidkaart die je kan aanschaffen voor zo’n € 10,00. Een klein prijsje als je ziet wat je ervoor terugkrijgt: een geweldige wandeling én een zielsgelukkig asielhondje dat nog zo blij is dat ie eens z’n pootjes kan strekken! Geen asiel in je dichte omgeving? Vraag aan iemand in de buurt of je zijn/haar hondje eens mag uitlaten. In tijden waarin we allemaal druk, drukker, drukst zijn, is een helpende hand altijd welkom!

Doe aan geocaching
Geocaching, quoi?! Geocaching is een soort van internationale schattenzoektocht waar je enkel je GPS of smartphone voor nodig hebt. Het enige wat je hoeft te doen is een profiel aanmaken op geocaching.com. Van zodra je die hebt, kan je aan de slag: bekijk via je profiel de verschillende geocaches in jouw buurt en ga aan de hand van coördinaten op zoek naar je eerste vondst. Dankzij deze activiteit is het een eitje om je energieniveau terug op peil te krijgen en wat noodzakelijke frisse lucht op te snuiven. Win-win!

Lachen is gezond
Dé ultieme ontspanning is uiteraard lachen. Fail-filmpjes van dieren of mensen kunnen zeker helpen maar denk eraan dat een tv-of computerscherm allesbehalve ideaal is wanneer je even wil relaxen. Houd in de plaats daarvan eens een lachsessie met je kotgenoten of laat je moeder of vader een grappig back in the days-verhaal vertellen . Plezier gegarandeerd!

Bouw een feestje
Meubels aan de kant, volumeknop op maximum en gaan met die beentjes! Niets zo ontspannend als losgaan op je favoriete dansplaat. Eventjes fysiek het beste van jezelf geven werkt verrassend goed voor je concentratie. Na je kamer omgebouwd te hebben tot een geïmproviseerde dansvloer, kan je opnieuw het beste van jezelf geven. Deze keer achter je studieboeken weliswaar.

Kokkerellen
Achter het fornuis staan werkt voor vele topkoks therapeutisch en is dus misschien ook wel voor jou de ideale ontspanning. Je houdt je zinvol bezig én je maakt iets waarvan je achteraf heerlijk kan smullen – brownies of wortelcake bijvoorbeeld. Twee vliegen in één klap!

Tip: gooi enkele pindanoten in het deeg voor je cake. Die bevatten immers lecithine,  een stof die de communicatie tussen hersencellen stimuleert. Voedzaam voor jou én voor je brein!

Succes bij het studeren!

Comments

comments